Att vara mamma

 
 
 
Detta inlägg skulle kunna vara hur lång som helst men jag har några snabba reflektioner. 
Att vara mamma innebär att man har jour 24 h om dygnet. Det finns inget som heter egentid. Egentid är ett märkligt ord. Har man valt att vara mamma så bör du alltid finnas till hands. Det är ett konstigt samhälle vi lever i där alla springer ifrån sig själva i jakten efter den egna tiden. I bland måste man stanna upp och vänta in sin själ. 
Jag har fyra underbara barn och dom är mitt liv, det är dom jag valt att ägna min tid åt. Mitt jobb är att ge dessa fantastiska unika individer en trygg plattform att stå på. 
Med fyra barn har man alltid någonting på gång. Under min tid som mamma har jag blivit så mycket mer än innan jag var mamma. Jag är expert på skollag, rättigheter och även skyldigheter, jag är en dataexpert och det finns nästan inga problem jag inte kan lösa. Ge mig bara lite tid. Jag kan behöva vara så oerhört pedagogisk att jag ibland vill köra in huvudet i väggen men i nästa stund ser att det ger utdelning. Jag är den underbaramamman helt enkelt och jag tycker alla mammor ska sträcka på sig och se sig som den superkvinna de faktiskt är!

Kommentarer:

1 Christina:

Ja vi är verkligen Superkvinnor och det är vi livet ut, för när små blir stora så får förhoppningsvis dom smått och då får vi barnbarn att rå om som är så underbart. Har än så länge välsignats med 3 stycken :-)

Kommentera här: