Julstämningen

 
Hur är det med julstämningen? Var den större när man var barn? Jag längtar efter att ta in granen nu. Det är höjden av julstämning! Och att baka pepparkakshus med mina barn. 
sänder också en tanke till alla dom som inte får någon jul. Alla hemlösa, alla som är på flykt för sina liv. Önskar alla stannade upp för en sekund och gav alla människor som inte har det så bra en tanke, men kanske även en slant. Att ge lite pengar till den ensamma person som sitter utanför ica. Att ge till någon som inte har lika mycket som en själv. Mina barn har bestämt att vi ska köpa en gris till någon som behöver det. Det kan man göra via plan international.  
Låt oss tillsammans försöka göra världen lite bättre att leva i. 

Kommentarer:

1 Life of Johanna:

Det känns som den var större när man var liten. Men man gör vad man kan för att få julstämmning! :) Jag hoppas den blir mer när man har barn själv :)

Ja, jag vilar mycket, är sjukskriven nu så vila dagarna i ända och mår mycket bättre då=)

Kommentera här: